söndag 25 september 2011

Härliga söndag!

Söndag kväll och imorgon är det måndag och ny vecka :)

Gillar söndagar - gillar måndagar.. Allt förändras verkligen i livet.. när jag gick i skolan tyckte jag söndagar var lite ångestladdade och att måndagar var pest.. Nu ser jag ofta söndagar som det ska vara = vilodag eftersom det oftast är den enda dagen på veckan vi är lediga tillsammans v.s kraven är inte så stora.. Måndagar är på något sätt ambitionen på topp inför de kommande dagarna - man tänker att det finns ju massor med dagar och hinna det man tänkt/vill hinna..

Helgen har varit väldigt bra - en blandning av jobb, familjemys och inte så mkt mer.. lite städning - och det är ju alltid skönt o få avklarat.
Idag har vi först haft lite jobbplaneringstimmar på förmiddagen och sedan blev det en dag vid huset med mycket vedsågande för pappan och lite städning kring huset av mig och W.
Eftermiddagen tillbringade vi hos farmor som fyller år idag så nu sitter vi hemma mycket nöjda och belåtna, mätta och glada efter att ha blivit bjudna på jätte god mat.

Jag har mailat lite till elfirman samt till byggfirman. Det är j det där staketet på balkongen som jag inte är helt överens med.. jag tycker inte tillhörande staket till Balanshusen är så snyggt.. tyvärr..
Detta är det balkongräcke som ingår.

Detta är det räcke jag funderar lite på.. fast med överliggare som på standard..
Hmm ja vi får väl se vad det blir, men förhoppnngsvis så åker byggställningarna denna vecka och då är det nog daxs för balkongbygge snart :) ännu ett steg närmare att villa Krügers fasad är färdig.

Jag har för övrigt just lagt in en beställning på ikea och väntar med spänning på min diskho.. m.m

Nu blir det och gosa ner sig hos mina två hjärtan.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar