tisdag 12 april 2011

Bröllopsdag 12/4

Idag är ingen vanlig dag för idag är våran bröllopsdag hurra hurra hurra !
tre år.. Läderbröllop.
Jag har inte tillämpat detta tidigare men vem vet kanske det kan bli en tradition.. för i år utan av avslöja för mycket så har jag ganska omedvetet följt på denna linje.. Jag hoppas Martin kommer bli glad.

Bröllop det är verkligen något speciellt.. att bli bjuden på bröllop är den roligaste fest man kan bli bjuden på.. Vi tycker faktiskt det är lite tråkigt att det inte dykt upp någon bröllopsinbjudan detta år men vi har ju en annan rolig fest att se fram emot istället.. 30-årsfesten!! (inte min men min svägerskas och hennes två kompisar)
Sedan har vi ju lite bröllopsfester på jobbet, och även om det är jobb så är det mycket roligt och få "delta", alla är så glada och lyckliga, vackra.. fina blommor.. Det är härligt!

Vår fest känner vi oss mycket mycket nöjda med, vi kunde inte haft ett bättre bröllop eller bröllopsfest.. Trots att det regnade hela eftermiddagen så börjar jag nog tro talesättet:
Regn i brudkronan betyder Lycka, rikedom & ett kärleksfullt äktenskap


                                            


Här en lista på de olika Bröllopsdagarna:
1 år Bomullsbröllop/Pappersbröllop 
2 år Pappersbröllop/Bomullsbröllop 
3 år Läderbröllop 
4 år Fruktbröllop/Blomsterbröllop 
5 år Träbröllop
6 år Sockerbröllop
7 år Yllebröllop/Ullbröllop
8 år Gummibröllop/Bronsbröllop
9 år Linnebröllop/Pilbröllop
10 år Tennbröllop
11 år Stålbröllop
12 år Sidenbröllop/Silkebröllop (12,5 år Kopparbröllop)
13 år Spetsbröllop/Knypplingsbröllop
14 år Elfenbensbröllop
15 år Kristallbröllop/Kalvbröllop
16 år Fjäderbröllop
17 år Silkesbröllop
18 år Satinbröllop
19 år Galonbröllop
20 år Porslinsbröllop/Jutebröllop
21 år Nylonbröllop
22 år Jutebröllop
23 år Hampabröllop
24 år Sammetsbröllop 
25 år Silverbröllop 
26 år Korkbröllop
27 år Balsabröllop
28 år Massonitbröllop
29 år Plywoodbröllop 
30 år Pärlbröllop
31 år Mahognybröllop
32 år Granitbröllop
33 år Gnejsbröllop
34 år Skifferbröllop 
35 år Korallbröllop
36 år Marmorbröllop
37 år Tegelbröllop
38 år Cementbröllop
39 år Grafitbröllop 
40 år Rubinbröllop
41 år Keramikbröllop
42 år Mässingsbröllop
43 år Plåtbröllop
44 år Nickelbröllop/Ametistbröllop 
45 år Safirbröllop
46 år Blybröllop
47 år Kvicksilverbröllop
48 år Zinkbröllop
49 år Aluminiumbröllop 
50 år Guldbröllop
51 år Krombröllop
52 år Bronsbröllop
53 år Kopparbröllop
54 år Platinabröllop 
55 år Smaragdbröllop/Sälbröllop
56 år Volframbröllop
57 år Manganbröllop
58 år Bärnstensbröllop
59 år Akvamarinbröllop 
60 år Diamantbröllop/Järnbröllop
61 år Glasbröllop
62 år Topasbröllop
63 år Jadebröllop
64 år Emaljbröllop 
65 år Krondiamantbröllop/Järnbröllop
66 år Uranbröllop
67 år Opalbröllop
68 år Granatbröllop
69 år Briljantbröllop 
70 år Järnbröllop/Stenbröllop 
75 år Atombröllop/Diamantbröllop Järnbröllop 80 år Platinabröllop/Wolframbröllop
100 år Coromantbröllop


Fin bild på oss!

2 kommentarer:

  1. Grattis! Jag tänkte inte på att det var den dagen när vi sågs förut. Då förstår jag att du såg så glad ut. Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Tack Sara! Klart jag var glad för att vi har bröllopsdag.. men mest glad just vid det tillfället var jag nog för att få se lite folk och komma ut ur sjukstugan..
    Kram Kristine

    SvaraRadera