onsdag 6 april 2011

Onsdagskväll!

Idag är det onsdag och här händer det inte mycket.. för tillfället!
W somnade väldigt tidigt ikväll så jag och min man har hunnit se en film. Vi såg himlen är oskyldigt blå, väldigt bra faktiskt. Om inte trevliga miljöbilder som får en längta till sommaren.

Nu blir det lite skryt om min lille duktige son och världens bästa man/pappa - har ni svårt för sånt så läs inte följande text. Skriver om "huset" längst ner i detta inlägg!

Vi har varit lite slarviga den senaste tiden och låtit W sova mellan oss vilket har varit jätte mysigt MEN det måste tyvärr brytas nu. Sedan december när vi körde på med 5 min metoden och jag slutade amma W samt att W fick flytta in och sova i sitt rum så har vi verkligen inget och klaga på vad det gäller sömn. (om man jämnför med att gå upp ca 1 gång / tim och amma!!) Måste säga att Martin har verkligen varit underbar under den lite tråkigare sömnperioden.. många pappor rymmer ju till ett eget sovrum för att få sin skönhetssömn men inte min Martin :) Han har stannat vid min sida :)

Hur eller hur så gick hela denna omdiskuterade 5 min metod väldigt bra för oss. (Läs: FÖR OSS, förstår att det kanske inte passar ALLA)
 Det vi nu har gjort är att vi har slarvat lite och rutinerna kring läggningen har väl varit lite si och så med under mars månad.
Nu från och med ikväll ska det bli andra bullar. Låter ju för hemskt "andra bullar" men vi måste skärpa oss lite i alla fall.
Verkade dock som om W förstått, han somnade på mindre än 5 idag i sin egen säng vilket är otroligt, känns som ett mycket tryggt barn. Håller nu bara tummarna för att W även fortsätter med att skippa nattvällingen (ibland x 2) Han har helt struntat i den nu i tre nätter, Lovely!

Vad gäller vårt Villa Krüger så är det mycket tankar kring inredning m.m. Typ lusläser alla bloggar om och om igen. Sitter och river ut bilder ur tidningar m.m.
Denna vecka har vi fått en offert från Eltel (inkoppling tele) som var positiv- hela 3000:- billigare än vad vi räknat på, vi tackar!
Jag ska nu maila vår försäljare ang. ett par saker. Vi önskar ev. ha en fusktegelvägg bakom vår kamin. Ni som varit hemma hos oss nu vet ju hur det ser ut- vi har tänkt oss nåt liknande. Vi ska höra om vi bör välja bort skyddsväggen som vi annars tänkt oss..
Sedan har jag tänkt fram och tillbaka men det stör mig att huset leveraras utan fönsterfoder/lister. Alltså de lister som man ser inifrån. Jag skulle nog vilja ha det men har vid avropet sagt att jag inte skulle "göra" något problem av det.. nu är det väl så att en prisuppgift kan väl inte skada (?)!
Ni kan se skullnaderna på fönster nedan:

(Bild lånad från en trevlig blogg som jag följer:www.nubyggervi.blogspot.com)

(Bild lånad från: www.jonsbyggblogg.se)

Så nu blir det för mig och maila lite.. trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Inte levereras huset utan invändiga lister... eller? Det gjorde det inte när vi köpte det. Upptill och på sidorna i fönstrena är det vita trälister (visserligen enkla, släta) och fönsterbrädan är i marmor om inget annat önskas. Dem valde vi visserligen bort och köpte enkla vita fönsterbrädor istället. Säkert inga problem ifall ni köper egna fönsterbrädor som ser ut som bilden du önskar som de sen monterar in åt er. MVH Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna!
    Nej då du har så rätt.. huset lev. givetvis med lister, jag hade dock önskat mig såna fönsterfoder som är lite spårade och går ut lite på väggen. De ingår tyvärr inte. Jag har fått en prisuppgift på det idag och jag säger bara att allt kostar ju verkligen. Och jag har en känsla av att det är lätt att det drar iväg..
    Så jag får nog helt enkelt lägga ner det.. MEN jag är glad ändå :)
    Kul att du kikar in.
    Mvh/ Kristine

    SvaraRadera