onsdag 13 februari 2013

Återblick!!!










 
Äntligen!!! Igår första arbetsfriakvällen efter semestern.. arbetsfri och arbetsfri..  Men kom hem från jobbet kl. 21.00 och hade soffmys mellan 21-23.. inte illa.. Likaså idag har jag haft en ganska avslappnad dag.. Lite möte och nu lite restaurangjobb hemifrån..
 
Vi hade en underbar semester.. Men som ni vet inget står still bara för att vi är lediga.. Det har varit intensiva dagar nu efter semestern.. Ni som har två små, barnomsorg till en och samtidigt arbetar vet ungefär vad jag talar om... 24 timmar dygn är alldeles för snålt, varje ledig stund är väääldigt dyrbar, kvällarna/nätterna ovärderliga och samtidigt vill man vara den bästa mamman och bästa frun.  Men nu hoppas jag det släpper lite.. jag har nu denna vecka att jobba ifatt lite men med förhoppning att även hinna måla lite av mina fynd :) Och som ni förstår även hoppas jag på lite bloggtid igen!
 
Återblickar några bilder från vår vecka på Gran Canaria... Underbart.. Ibland är det svårt att beskriva med ord hur viktiga dessa dagar är. Vi reser ju ganska mkt.. vi har ingen sommarsemester Men vi reser ca 3 gånger per år.. Och det är guld värt. Sedan vi fått barn är det ännu mer viktigt och det värmer verkligen när W självmant berättar att vi varit på semester och att det var så mysigt helt självmant och spontant -hände idag <3
 
Detta är egentligen bara angenäma problem då jag verkligen är en "workingwoman", vi kämpar hårt och trivs väldigt bra med våra arbeten. Jag har själv valt att kombinera min föräldraledighet med arbete och  tycker egentligen bara det är kul med "lite" för mycket runt om kring mig. Jag mår bra av den extra stimulansen arbetet ger mig och tycker det är väldigt värdefullt att känna att jag kan mer än att vara lattemamma.
 
Jag längtar redan efter nästa semester... Kanske maj.. Men september med familjen från Vida gård är bestämt :) Hur det än är mkt jobb före, mkt jobb efter Men oj så mycket värt.. 100% familjemys i en vecka är verkligen helt underbart.
 
Just i detta nu: lill lördag - pripps blå - uppdatering hemsida, Sjökrogens nya Dagens!
check this out: www.sjokrogen.net
 
Imorgon ny dag, nya möjligheter! Önskar er den bästa
KRAM
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar