lördag 19 mars 2011

Är våren äntligen på väg?

Är våren nu äntligen på väg?? Ja jag tror det.
Men det trodde jag inte Igår då skulle vi åka till Malmö som vi hade längtat efter så. Tyvärr blev vår tripp inställd pga dåligt väder inåt landet.

Martin och jag velade länge, aldrig kul och behöva ställa in men inte kul och känna att man "riskerar" något heller. Det vi var rädda för var inte att åka av vägen utan att hamna i snöoväder som skulle göra den redan långa bilresan ännu längre, känns inte riktigt rättvist mot William. Så istället blev det och börja styra om planerna för helgen.

Eftersom vi bestämde oss för att åka till Västervik och sedan ta beslutet där om vi skulle fortsätta resan till Malmö eller inte.. så slutade det med att vi istället tog ett varv på stan i V-vik. Vi shoppade snygga gummi galoscher till sonen samt en fin scarf till våren. Matchande den nya Didriksson tröjan från farmor och farfar.




Visst är dom snygga?! Märket är CeLaVi och dom är köpta på Ogräs, scarfen köpte jag på Åhléns. Dessa galoscher finns också för vuxna vilket jag själv är spekulant på. Se bilden på galoschens insida -elefant mönster, mönstret fanns också att få på stöveln men tyvärr inte i W:s storlek.
Själv tog jag mig ett 10 min race på hm och kom hem med en full kasse, bl.a en liten söt väska samt ett par enkla baslinnen. Kavajen jag köpte ska tillbaka till affären, vet inte varför jag alltid lurar mig själv på kavaj..
Kristine + kavaj = osant!

Idag har vi bara haft det gött, Vår sol vår! Långpromenad med solglasögon och löparskor.. Första grillen på balkongen samt gott vin (Rocca di Montemassi, Toscana, Sangiovese, Tack Robert), trevligt sällskap och cheesecake med citronsmak.. Så visst måste nu äntligen våren vara här..

Största av allt är att William har tagit sina FÖRSTA steg. Han har nu under hela dagen fått ganska bra kläm på hur han reser sig upp utan att ta hjälp av något.. och så efter middagen här ikväll så gick han.. först ett steg.. sen ett par till och sen blev det nog tre som mest. En gång gick han två satte sig på huk, reste sig upp och gick två-tre steg till. Mitt lilla hjärtas, började resa sig upp 23/12 dagen före julafton hos mormor och morfar (mamma o pappa) och nu den 19/3, 1 år och 2 veckor så tar han sina första steg <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar