onsdag 16 mars 2011

Effektiv dag!

Villken dag!
I morse kl. 8.00 drog vi iväg- lilla familjen Krüger på tur till Jönköping.

Vårt första stopp blev HTH kök där vi hade bokat tid med Åse och Katrin. Servicen var utmärkt och vi fick ett mycket trevligt bemötande. Jag kan nu med facit i hand rekomendera och inte lägga så mycket tid på köket mer än att läsa tidningar för ev. inspiration. Allt löser sig mycket enkelt på plats.
Bilderna jag tagit är inte någon vidare kvalitet på men de är lite inspirationsbilder från HTH:s butik.

HTH:s Scandinavian classik, denna lucka + vitrinlucka har vi valt. Vi har dock valt en annan färg. Vår heter zero och är vit utan brytning.

Även här kan vi se en köksmiljö från HTH:s Scandinavian Classik.

Inspirations bild på tapet, mycket fin
-dom visste inte vilket märke den tillhör så det blir för mig och söka!

Kul idé att tapetsera i vitrinskåpet..

Närbild -visst är den fin ?!

Denna bänkskiva har vi valt, ek laminat, vi valde att få bänkskivan 1 cm tjockare än standard samt en "mjukare" kant. Kaklet på väggarna stämmer överens med hur vi har tänkt.

Detta "kök", lucka var vi först inne på. Luckan har utsida med pärlspont. Tyvärr fanns inte luckan i färgen zero så vi fick tänka om och då föll vi för scandinavian classik istället.
Hörnskåpet kan jag varmt rekommendera till en som vill ha en variant av skafferi.
Tyvärr skulle det bli trångt i vårt kök.
Knoppar och handtag - vi som alla andra valde dessa skålhandtag samt knoppar till vårt kök.
För övrigt har vi inte gjort så många ändringar. Vi har lagt till lite lådor istället för ett underskåp, en vitrinskåpsöverdel samt porslinsho från blanco som jag har en bild på nedan. Det vi funderar på är att bygga in en espressomaskin i ett högskåp men det tåls att fundera på.

http://www.blancosverige.se/

William har varit med oss hela dagen, han har verkligen skött sig exemplariskt. Det är nästan så vi kan få dåligt samvete bara för att han skämmer bort oss så mycket.

Detta inlägg blev långt så jag tar och fortsätter och skriver om mötet/avropet i Eksjö imorgon.

Övrigt: Kvällen avslutades hos Martins syster Maria som fyller år idag. Massor med god mat, så serverades även en av mina favorit tårtor. Mums! Stort grattis åter igen bästaste svägerska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar