lördag 12 mars 2011

Uppdatering 4

Planlösningen har vi varit med och påverkat.. Vad nu?
Åter till fasaden och till fönster - jag gillar fönster! -jag gillar att hus har ett attraktivt utseende! -jag vill se min stil och smak i ett hus!

Jag har ju en förkärlek till VITT, så att vårt hus kommer bli vitt är väldigt självklart. Vitt med svart tak! Jag gillar ju även lantligt så direkt kändes det som jag kunde kanske sätta in några detaljer som för mig kan passa in på den lantliga stilen. Halvmånefönster uppe vid nock. Samt en "dubbel" entredörr med kryss - så fin. Vi kommer även byta ut dörren till tvättstugan samt till carportens förråd. Enhetligt var namnet! Vi har valt vita dörrar.
Bild: http://www.bordorren.se/

Bild: http://www.bordorren.se/

 Fönster valde vi att lägga till några samt ta bort! Vi har tagit bort ett fönster på bottenplan där vi istället väljer att sätta en tv på väggen
Samtidigt har vi lagt till två fönster som ska sättas ihop med två befintliga så det blir riktigt luftigt och fint.
Vi valde även dem i något lägre utförande. Höjd = 15.
I de två "barnrumen" som jag säger har vi valt och ändra de smala fönstrena till nörmal bredd.
I tv rummet på ovanplan har vi ändrat så vi har en dubbel bakongdörr mot vattnet samt ett smalt fönster på var sida om den dubbla balkongdörren. Höjd = 15.
Det ger ju en bättre utsikt när man sänker fönstrena något.. Helt enkel behöver man inte sitta som en giraff i soffan om man önskar se ut.. Sen vet jag ju inte om balkongens staket kommer stjäla all utsikt men ni fattar nog..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar