fredag 11 mars 2011

Premiär inlägg för Villa Krüger!

Äntligen kan jag slå upp portarna till mitt hem, eller rättare sagt till planeringen av vårt hem. Vägen hit har varit lång, seg och krokig men nu känns det som vi verkligen är på G!

Jag och min man köpte våran tomt för ca. 3 år sedan. Eftertomtköpet hade vi inga direkta ambitioner att dra igång detta husprojekt.. trodde vi.. men ett par månader gick och sedan fanns suget där - Vi ville bygga vårt hus!

Att välja hus, är en djungel - lätt sagt, ivarje fall har vi känt så. Vi tycker att många husförsäljare likaväl skulle kunna sälja skor som hus - de är helt enkelt "bara" försäljare. Vi har under årens lopp varit i kontakt med ett par stycken - många om vi räknar in mail och telefonkontakter.
Vid ett tillfälle kom vi så långt att bygglov = godkänt samt avrop = avklarat förutom påskrivet från vår sida. Det var så sent som i november 2010. Försäljarna gjorde en fuling enligt oss och rekomenderade en entreprenad som inte alls kändes seriös vilket fick oss att dra öronen åt oss. Jag säger bara "tack och lov" hade vi inte haft den magkänslan skulle säkert vi vara en av de familjerna som man tar upp i fuskbyggarna el. liknande.

Vi bestämde oss i varjefall för att avvakta, vi tog kontakt med ett byggfirman Plåt & Smide i Verkebäck som sedan rekomenderade oss att arbeta med Eksjöhus. Det har vi gjort och än så länge har allt fungerat toppen. Vi har förtroende både för byggfirma och husleverantör. Vi känner att vi blir erbjudna hög kvalitet samt hög service samt att de vi jobbar med "kan" sin grej.
Vi ska bygga Villa Balans New England men med vissa ändringar så jag säger från och med nu Villa Krüger!

För att ni ska kunna hänga med i vad som har "hänt" hittills så kommer jag lägga in ganska många inlägg om olika saker så att ni nu ska bli uppdaterade från början. Söker ni något speciellt, leta i mina etiketter.

Trevlig helg och varmt välkomna häng med oss i Villa Krüger!

Bild på Villa Balans tagen från Eksjöhus hemsida.
(inte riktigt som Villa Krüger men en kombination av dessa och vi börjar närma oss)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar