måndag 14 mars 2011

Förberedelser!

Ikväll är det genomgång inför besök till HTH i Jönköping samt till avropet. Vi ska inte dit förrän på onsdag men imorgon är min eftermiddag och kväll fullbokad med tur till Västervik .. ska bl.a göra ett besök på Moore, ska bli spännande.

Började för en liten stund sedan och rita vårt kök i HTH:s ritprogramm men har lagt det åt sidan för tillfället. Kände att det krävs nog isåfall att jag ger det lite tid.. och det är inte riktigt vad som passar mig.. det ska gå undan!
Vi får helt enkelt ta det på plats.

I övrigt är det små detaljer, jag har lite funderingar på tvättstugan - vill se om vi kan möblera om den lite. Jag skulle även vilja köpa egen diskho samt bänkskiva. Är inte så förtjust i dehär diskbänkarna med trådbackar under. Så vi får väl se om vi köper eget och avstår från det som ingår i husleveransen.

Ang. tvättstugan: i två års tid nu har mitt nyårslöfte varit att sköta den något bättre.. och hur tror ni det har gått?! illa! Så nu var ju min tanke i det nya huset att försöka göra tvättstugan funktionell och snygg med enkla medel.
Exempel kan ju vara dessa burkar - som förhoppningsvis snart ska vara i min ägo..


Finns att köpa på: http://www.madamepetite.se/
House doctor!


Tvättstugan kommer ju ligga i anslutning till köket så jag funderade på om vi inte skulle kunna flytta ut fula prylar som sodastreamer och espressobryggare..

Den dagen vi skaffar oss denna fina espressobryggare så skulle den kunna få stå precis var som :)
KitchenAid http://www.webbhallen.com/

Nu åter till kollegieblocket för att anteckna alla tankar och funderingar.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar